onsdag, oktober 29, 2008

Uselessdagboken. Introduktion och recap dag 1

Jag kläckte en idé häromdagen.


  • Tänk vad mycket onödigt skit man köper.

  • Den där tröjan du aldrig använde.

  • Den sista drinken som bara fick dig att spy på toan.

  • Bullen till fikat du inte ens orkade röra.



Det blir nog mycket stålars på ett år eller så.

Så min idé. Jag tänker blogga all onödig skit jag köper varje dag.
Varför? Vad jag borde gjort och vad det kostat mig.

Dels kan det nog bli lite kul, och en smula lärorikt.
Gör inte om mina misstag. typ.

Så recap dag 1.

Tisdag - En bra dag
Idag blev det inte så många onödiga inköp..

1. -6kr. Glömmer lunchkupongen till Sockerbrukets restaurang.
Får därmed betala fullt pris.
2. -13kr. Ekologisk gurka.
Var tvungen att köpa en ny gurka då jag fick slänga en halv efter jag glömt lägga in den i kylen.

Totalt useless: -19kr

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

hihi. bra idé, men vad hände sen? har du inte köpt något sedan dess?

tors nov. 06, 10:02:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home