måndag, juni 25, 2007

Vissa saker här i livet är allt bra knäppa...

Jag var en sväng ute på landet hos föräldrar och syskon efter midsommar i Halmstad/Tylösand..
Det började med en skön biltur med Erik & Joseph ner till Hässleholm för att sedan hoppa på ett tåg uppåt landet. Dessvärre missade jag tåget jag tänkte ta och fick därför tillbringa 2h av midsommardagen sittandes på en öde tågstation. Jag var törstigt också... som bara den. Pressbyrån var stängd men jag släpade med mig min väska (som för övrigt lyckas rymma mer och mer för varje gång jag använder den) in i Hässleholm centrum (ca ett kvarter) och hittade en pizzeria som faktiskt var öppen. I hopp om att dom kanske hade mineralvatten ger jag mig in i den osiga lokalen. Till min stora besvikelse ser jag enbart ett bar burkläsk men inser att jag inte kan ställa mycket högre krav än så... Givetvis tar dom inte kort, något som jag själv räknar ut eftersom pizzabagaren var den fåordiga typen. Jag beger mig därför ut i staden igen för att leta upp en bankomat, vilket jag finner.
Väl tillbaka hos "Viking pizza" (eller nåt sånt, alla pizzerior på småorterna i skåne har "viking" i namnet) suckar killen bakom disken åt min hundralapp som om den vore gift. Han mumlar något och lämnar lokalen med min sedel. Själv står jag kvar i en tom pizzeria och undrar vad som händer.

Nåväl, historien blir inte mycket roligare. Jag fick en cola, jag hade aptråkigt i 1,5h till och fick dessutom stå ut med att pappa skulle leta ugglor & grävlingar de sista 4km innan vi kom hem.



Jag hade tänkt att ta upp 3 knäppa saker i det här inlägget men inser nu att jag inte hinner mer för stunden.
Men mitt liv är knäppt så det kommer fler. Tro mig.

:)