söndag, mars 04, 2007

Veckan i korthet

Det enda vi har är tid. Vad gör vi av den?

Sätt på musik:
Genesis - More Fool Me
eller Family - Dreamgirls soundtrack


Måndag Midsommar light
Martin ordnar svensk hemmalagad middag efter en vecka med överflöd av restaurangbesök och tyrolerspecialiteter. I övrigt lugn måndag. Jag älskar måndagar.

Tisdag Rätt "Glad Tisdag"
Dock möten och planeringsarbete på jobbet, så jag antar att även denna tisdag hade en mening. Kvällen bjöd på spansk omelett vilket helt klart lyfte tisdagen till högre höjder, såsom vinet.

Onsdag Magister Martin och gallerivisit
Körde snabbutbildning för kollegor och åt en banan istället för skumtopp (eller vad det nu heter). På kvällen bar jag storformatsfotografier (långt ord) åt syster till galleri gamla väster. Avslutade med käk på mello yello vid lilla torg.

Torsdag Fett-torsdag
Temat den här dagen blev helt klart politik, det och tolkingar... och fett
Sent arbete ledde till hämtmat i näst intill svulstiga mängder... Gud.

Fredag Fett-fredag
Hälsoveckan är över vilket märks då det bjuds på fika 2ggr på eftermiddagen, jag väljer inte jeans på morgonen. Möter upp syster med sällskap och svidar om i lyan. Förfest lämnas senare på kvällen till fördel för lägenhetsfest (istället för utgång, som övriga deltagare valde) där jag dumt nog bjuder Erik på mer öl.

Lördag Vernisage, enorma mängder cappucino & musikal- YES
Jag älskar musikal, och majonäs. Lördagen bjuder på både delarna. Därmed behöver jag inte ens nämna det andra. Inget kan paja min lördag.

Söndag Jag avskyr dem
Söndag, söndag söndag... jag skall göra något vettigt. Snart. SNART!