onsdag, mars 07, 2007

Måndag och tisdag

Förvånadsvärt mycket sömn ledde till långfrukost och allmänt frammåtflyttad dag både på måndagen och tisdagen. Problemet med showen jag ombetts hålla i mars löstes under måndagsförmiddagen, mer om detta senare.

Carl ringer och talar in ett meddelande på telefonsvararen som får mig att le stort. Jag tycker om att le, särskilt när andra ser det... man blir så glad av ett leende!

Erik erkänner att han druckit 7 espresso idag, exl kostnad för maskin, vatten och el är det en direkt kostnad på 7x3kr. Ganska billigt om man jämför med kaffehakets priser... men ändå. Jag vet dock precis hur det är, jag kan inte bli sur. Mest för att han är rätt bra.

Idag blev jag bjuden på middag, risotto. Jag stod för sällskap, efterätt och till viss mån underhållning. Det var trevligt, en halvny och en ny bekantskap. Sambon, inneboenden och Calle.



Jag vet inte riktigt vad det är som händer men jag har under flera dagar känt mig så tom. Tom på känslor och tankar. Även funderingarna har legat lågt. På många sätt ganska skönt... men jag måste samtidigt erkänna att jag ändå saknar det lite.


Om jag hade fått välja, skulle jag gått till sängen nu. Pussat henne på kinden, hållt handen ömt framför munnen för att känna andetagen i några sekunder. Värmt dom kalla fötterna (vilket kanske nästan väcker henne) mot hennes. Och somnat utan ett enda bekymmer i världen.

Drömma kan man. :)